• Malowany październik 2017

• Tegoroczny plener plastyczny organizowany przez Mazowiecki Zespół Krajobrazowy odbył się 7 października 2017 r. w Ośrodku edukacyjno - muzealnym  Baza „Torfy” w Karczewie.

Celem spotkania było zwrócenie uwagi uczestników na piękno otaczającego świata oraz ukazanie walorów przyrodniczych Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

Jak co roku nasza szkoła chętnie wzięła udział w tych plastycznych warsztatach, a reprezentowali nas uczniowie z klasy IV, V i VII pod opieką p. Doroty Ziubińskiej - Matla. Na uczestników, jak zwykle czekało mnóstwo atrakcji - stanowiska pracy dla szkół, profesjonalne materiały plastyczne oraz słodki poczęstunek. Bogata wyobraźnia uczestników sprawiła, że powstały prawdziwe arcydzieła sztuki. Uczestnicy pleneru mieli dostęp do różnorodnych materiałów plastycznych. Prace zostały wykonane różnymi technikami rysunkowymi i malarskimi (akryl, pastele, akwarela). Uczniowie w trakcie pleneru wykazali się pomysłowością i własną wizją ukazania walorów jesiennego krajobrazu. Jedną z atrakcji była możliwość zwiedzania zbiorów flory i fauny MPK. Plener zakończył się wspólnym pozowaniem do zdjęć. A jakie dzieła powstały w trakcie pleneru pokazujemy w albumie fotograficznym.

• Ubezpieczenie

• Przypominamy rodzicom o składce na ubezpieczenie dziecka. Do ubezpieczenia uczniów wybrano firmę PZU,a składkę ustalono na 50 zł. Termin wpłaty upływa 20 października.

Ubezpieczenie dziecka jest dobrowolne.

• Catering

• Dostawcę obiadów do naszej szkoły wyłoniono na podstawie zapytania cenowego przeprowadzonego na początku września. Zapytanie skierowane zostało do następujących firm:

1. "Złoty Kurczak" z siedzibą w Mińsku Mazowieckim - firma odmówiła współpracy;

2. "Raj Catering" - z siedzibą w Dziechcińcu - brak odpowiedzi;

3. "Bistro 50" - z siedzibą w Kołbieli - 28 zł/tydzień

4. "Kwiakra" z siedzibą w Lipinach Starych - 27,50 zł/tydzień;

Wybrano firmę "Kwiakra", która przedstawiła najtańszą ofertę cenową.

Catering będzie dostarczany od 2 października 2017 roku - od poniedziałku do piątku. Zupa serwowana będzie w poniedziałek i piątek, natomiast we wtorek, środę i czwartek dostarczane będzie drugie danie. Obiady wydawane będą dzieciom na podstawie deklaracji złożonej przez rodziców. Nie przyjmujemy deklaracji na pojedyncze dni tygodnia. Dzieci spożywają posiłki w salach lekcyjnych podczas przerwy obiadowej od godziny 12.25 do godziny 12.45.

Nieobecność dziecka w danym dniu proszę zgłaszać do godziny 8.45 bezpośrednio do sekretariatu szkoły, do pani sprzątaczki lub telefonicznie pod numer 25 757 – 31 – 85

Rodziny posiadające Kartę Dużej Rodziny mogą korzystać ze zniżki 50 % za dożywianie w szkole tj. koszt dożywiania w wysokości 50% pokrywa rodzic dziecka, a 50% pokrywa Urząd Gminy w Kołbieli.

W związku z powyższym, rodziców którzy posiadają Kartę Dużej Rodziny uprzejmie prosimy o dostarczenie do sekretariatu szkoły Karty Dużej Rodziny, w celu jej zarejestrowania do dożywiania.

Podstawa prawna: Uchwała Rady Gminy Kołbiel Nr VI/39/2015 z późn. zm.

Płatności - za cały miesiąc z góry, proszę dokonywać według załączonego terminarza do sekretariatu szkoły od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 14.00

Każda nieobecność dziecka, odliczona będzie w kolejnym miesiącu.

październik

10.05.2018

11.06.2018

• Mistrzostwa Powiatu Otwockiego - Biegi przełajowe

• Dnia 25 września 2017 r. w Karczewie odbyły się Mistrzostwa Powiatu Otwockiego w Indywidualnych Biegach Przełajowych. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie kl. V-VII w składzie: Patryk Jęda, Julia Nalazek, Dawid Wasążnik, Rafał Makowski, Kacper Michalski, Julia Przysowa, Marceli Rosłoniec, Alicja Zawadka, Julita Jęda, Damian Koc, Anna Matosek.

Najlepsze wyniki uzyskali uczniowie kl. VII. Julia Nalazek biegła na dyst. 800 m i zajęła 9 miejsce (na 47 startujących zawodników). Dawid Wasążnik pokonał trasę o dyst. 1500 m i na mecie był 11 (na 53 startujących zawodników). Dziękujemy i gratulujemy wszystkim zawodnikom!

• Nowy rozkład dzwonków

• W związku z wprowadzeniem przerwy obiadowej w naszej szkole podajemy nowy rozkład dzwonków obowiązujący od 2 października 2017 roku. Przerwa obiadowa, podczas której uczniowie zjedzą obiad będzie trwała 20 minut i rozpocznie się o godzinie 12.25

1. 8.00 - 8.45
            2. 8.55 - 9.40
            3. 9.50 - 10.35
            4. 10.45 - 11.30
            5. 11.40 - 12.25
            6. 12.4513.30
            7. 13.40 - 14.25
            8. 14.35 - 15.20
          • Wyjaśnienie dotyczące podręczników do języka rosyjskiego

• W związku z wątpliwościami rodziców, jaki podręcznik do języka rosyjskiego należy zakupić do klasy 4, wyjaśniamy że:

1. podręcznik jest jedną książką - nie ma do niego oddzielnego ćwiczenia;
            2. na rynku wydawniczym istnieją dwie wersje podręcznika do klasy 4 - niezależnie od tego, jaką Państwo wersję zakupicie, każde wydanie będzie prawidłowe;
            3. poniżej przedstawiamy okładki obu książek:

• Spartakiada dla najmłodszych

• Dnia  22 czerwca w naszej szkole odbyła się Spartakiada dla klasy I i III. Dzieci podzielone na zespoły brały udział w grach i zabawach zręcznościowych i na wesoło. Zabawa w przyjacielskiej atmosferze, na boisku szkolnym, przyniosła wiele radości i zadowolenia występującym zawodnikom. Wiele konkurencji, które odbywały się na wesoło, przyniosły radość i zadowolenie dopingującej obok publiczności. Po zawodach wykonano pamiątkowe zdjęcie zadowolonych zawodników, bo przegranych w Spartakiadzie nie było.

Ewa i Piotr Dobrowolscy

• Gminna Olimpiada Smerfów

• Dnia 14 czerwca w Szkole Podstawowej w Kątach odbyła się osiemnasta edycja Gminnej Olimpiady Smerfów. Jak co roku nie zabrakło emocji, ciekawych konkurencji i wesołej zabawy. Uczniowie naszej szkoły po zażartym boju zajęli w zawodach trzecie miejsce, jednym punktem ustępując uczniom z Rudzienka. Za rok zawody mają odbyć się w zmienionej formule. Z niecierpliwością na nie czekamy.

• Wycieczka w Karkonosze i do Pragi

• W dniach 5 - 9 czerwca, my - uczniowie klas 3-6 wraz z opiekunami panią Renatą Matosek oraz Małgorzatą Szostak, a także kolegami i wychowawcami ze Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Rudzienku wyjechaliśmy na kilkudniową wycieczkę w Karkonosze i do Pragi. W poniedziałek około godziny 7.00 wszyscy uczestnicy punktualnie stawili się przed szkołą.  Mieliśmy bardzo miłego pilota, pana Daniela, który towarzyszył nam już kiedyś, podczas zwiedzania Szlaku Piastowskiego parę lat temu. Po południu byliśmy na miejscu i ruszyliśmy w stronę malowniczego wodospadu Szklarki. Następnie poszliśmy spacerkiem do naszego pensjonatu ,,Raad na Uroczysku”, gdzie wypoczęliśmy przed czekającym nas dniem wrażeń.

We wtorek rano wyjechaliśmy do Karpacza, gdzie poznaliśmy historię urokliwej świątyni Wang, a następnie ruszyliśmy prosto na Śnieżkę. Pan Tomek, czyli nasz wspaniały karkonoski przewodnik doprowadził nas, aż na szczyt! Wracając pogoda nas zaskoczyła i mimo, że od rana była wspaniała, w trakcie schodzenia zaczęło okropnie padać i grzmieć. Mieliśmy zjeżdżać kolejką, ale z powodu nie sprzyjających warunków trzeba było zejść piechotą po mokrych i śliskich  kamieniach.  Na szczęście wszystkim się to udało i szczęśliwie dotarliśmy do autokaru.

Trzeciego dnia z samego rana wyruszyliśmy na podbój Pragi. Tam przywitał nas nasz czeski przewodnik – pan Vaclav. Ruszyliśmy na spacer po Hradczanach, zobaczyliśmy m.in. zmianę warty na zamku praskim oraz Katedrę św. Wita. Poznaliśmy również kim był Karol IV. Po chwili czasu wolnego, podczas którego zorientowaliśmy się w praskich cenach pamiątek, ruszyliśmy do pensjonatu. Wieczorem, po obiadokolacji ruszyliśmy do czeskiego metra, aby tym sposobem znaleźć się w centrum Pragi i zobaczyć, to piękne miasto nocą. Most Karola szczególnie nas zachwycił.  Pan Daniel sprawił, że jesteśmy doskonale obeznani w działaniu czeskiego metra ;)

W czwartek, ostatniego dnia naszej wycieczki zobaczyliśmy między innymi widok z mostu Karola za dnia, pomnik ofiar komunizmu i poszliśmy na spacer po Josefovie – dawnej dzielnicy żydowskiej.  Następnie mieliśmy czas wolny na posiłek i drobne zakupy we własnym zakresie. Kiedy doszliśmy do autobusu  byliśmy zmęczeni.  Całą drogę spaliśmy i było cicho jak makiem zasiał ;)

Bogaci w wrażenia i niezapomniane chwile nad ranem dojechaliśmy do Człekówki.

Uczniowie klasy VI

• Święto Patrona

• Święto Patrona, to uroczystość, która od dwóch lat wpisuje się w kalendarz naszej szkoły. Obchodzimy ją 1 czerwca, czyli w dzień urodzin ks. Jana Twardowskiego – patrona naszej placówki. W tym roku uczniowie przygotowali krótki montaż poetycko – muzyczny, podczas którego przedstawili fragmenty poezji ks. Jana, ciekawostki z jego biografii oraz piękne cytaty z twórczości poety. Wystąpienia uczniów przeplatały utwory muzyczne oparte na tekstach Jana Twardowskiego w wykonaniu Mietka Szcześniaka. Miłym i wzruszającym akcentem było zaprezentowanie przez Igę Więsik swojego wiersza, za który otrzymała nagrodę w konkursie zorganizowanym przez SP nr 306 im. ks. Jana Twardowskiego w Warszawie.

• Karta rowerowa

• Uczniowie klasy piątej cały rok przygotowywali się na zajęciach technicznych do egzaminu na kartę rowerową. Wielu z nich dojeżdża do szkoły rowerem, więc uzyskanie dokumentu upoważniającego do poruszania się po drogach rowerem, było dla piątoklasistów nie lada wyzwaniem.

31 maja zaopatrzeni w wiadomości z zakresu przepisów ruchu drogowego, udzielania pierwszej pomocy oraz obowiązkowego wyposażenia roweru uczniowie przystąpili do testu teoretycznego, który przygotował nauczyciel zajęć technicznych. Wszycsy uzyskali wymaganą liczbę punktów, która dała dzieciom prawo do przystąpienia do drugiej - praktycznej części egzaminu. Uczniowie musieli wykazać się umiejętnością jazdy na wprost, przewożenia przedmiotu prawą i lewą ręką, jazdy slalomem wokół pachołków, oraz wykonania tzw. "ósemki" oraz "żmijki", czyli slalomu kółowego. Wszyscy piątoklasiści z wielkim zaangażowaniem i przejęciem wykonali poszczególne przeszkody pokazując tym samym, że jazdę na rowerze opanowali na piątkę.

Kartę rowerową uczniowie otrzymają podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego.

Zdjęcia z egzaminu praktycznego w galerii.

• "Las blisko nas" - warsztaty przyrodnicze

• W dniu 26 maja na terenie Centrum Edukacji Leśnej w Celestynowie, odbyły się III Gminne Warsztaty Przyrodnicze „Las blisko nas”.  Organizatorem warsztatów było Publiczne Gimnazjum im. Oskara Kolberga w Kołbieli. Uczniowie naszej szkoły również wzięli w nich udział. Wszyscy z zapałem i zaangażowaniem wykonywali zadania, mające na celu poszerzenie wiedzy przyrodniczej. Na zakończenie zajęć zostały rozdane dyplomy i nagrody za konkurs plastyczno - przyrodniczy.

Nagrodzeni zostali:

MICHAŁ MATOSEK z klasy V – II miejsce

RAFAŁ MAKOWSKI z klasy V – III miejsce

JULIA  NALAZEK z klasy VI – wyróżnienie

MAGDALENA WIĘSIK z klasy VI – wyróżnienie

GRATULUJEMY!!!

• VI Gminny Konkurs Muzyczny „Kołbielskie Słowiki”

• 25 maja 2017r. w naszej szkole odbył się VI Gminny Konkurs Muzyczny „Kołbielskie Słowiki”. Stał się on już pewnego rodzaju wiosenną tradycją, na którą czekają najbardziej umuzykalnione dzieci z naszej gminy. Celem konkursu było przede wszystkim promowanie dzieci uzdolnionych artystycznie, odkrywanie talentów i osobowości scenicznych oraz rozwijanie uzdolnień wokalnych.

Naszą szkołę w tym roku reprezentowali :

Kategoria kl. 0-III

1. Ada Ćwiek „Bal moich lalek”

2. Julka Ćwiek „Kocham Cię”

3. Gabriela Młot kl. III „Nie zapomnij”

Kategoria kl. IV – VI

1. Maciej Więsik kl. IV „Tak blisko"

2. Iga Więsik kl. VI "Sing sing"

3. Magdalena Więsik kl. VI „Och, życie kocham Cię nad życie”

Jury, w składzie : P. Renata Rosłoniec, , P. Ewa Możdżonek, P. Dorota Ziubińska-Matla oraz P. Aneta Gut oceniło występy wokalne zwracając szczególną uwagę na emisję głosu, dykcję, poczucie rytmu, opanowanie tekstu oraz ogólny wyraz artystyczny.

WYNIKI KONKURSU :

I miejsce : Magdalena Więsik - Człekówka

II miejsce : Amelia Kozera – Rudzienko

III miejsce : Oliwia Serafin – Rudzienko

Konkurs Muzyczny dostarczył uczestnikom wielu niezapomnianych wrażeń. Zwycięzcy otrzymali statuetki, a wszyscy uczestnicy pamiątkowe dyplomy.

Dorota Ziubińska – Matla

• Kolonie letnie dla dzieci rolników

• Związek Zawodowy Rolników "Ojczyzna" i Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych przedstawia ofertę wyjazdu na kolonie letnie 2017 do Ośrodka Wypoczynkowego "RELAKS" w Stegnie. Oferta jest przeznaczona dla dzieci rolników do 16 roku życia (urodzonych po 1 stycznia 2001 r.), których rodzice, bądź jedno z rodziców/prawny opiekun podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników KRUS (jednocześnie na ubezpieczenie emerytalno – rentowe oraz wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie) lub pobiera rentę bądź emeryturę z Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dopłata do turnusu to 390,00 zł.

Turnus trwa 11 dni - planowane turnusy w terminach:
            1) 26.06 – 06.07.2017 r.
            2) 07.07 – 17.07.2017 r.
            3) 18.07 – 28.07.2017 r.
            4) 29.07 – 08.08.2017 r.
            5) 09.08 – 19.08.2017 r.

Wszystkie potrzebne dokumenty można otrzymać w sekretariacie szkoły.
        • Iga Więsik finalistką "Złotej Biedronki"

• Czy każdy może być poetą? To pytanie zadali sobie uczniowie, którzy przystąpili do zmagań w VII edycji Warszawskiego Konkursu Poetyckiego „Złota Biedronka”. Chętnych było wielu, ale nielicznym wystarczyło wytrwałości…., niestety. Na konkurs zostały ostatecznie wysłane trzy wiersze autorstwa Natalii Rokickiej, Mikołaja Główki i Igi Więsik.

To właśnie ci uczniowie wzięli sobie do serca słowa naszego patrona - ks. Jana Twardowskiego: „wystarczy kochać, przytulać i obejmować…” i w tym nurcie napisali swoje wiersze. Dziękujemy im gorąco! Okazuje się, że każdy może być poetą, wystarczy tylko chcieć pisać i być gotowym do podzielenia się z innymi swoimi poetyckimi przemyśleniami.

Jury konkursowe doceniło poetycki kunszt jednej z naszych reprezentantek i umieściło ją w gronie laureatów!

Mamy przyjemność ogłosić, że Iga Więsik – uczennica klasy VI zajęła II  miejsce w VII edycji Warszawskiego Konkursu Poetyckiego „Złota Biedronka”. Serdecznie jej gratulujemy!!!

Konkurs "Złota Biedronka" jest organizowany przez Szkołę Podstawową nr 306 im. ks. Jana Twardowskiego w Warszawie i jest adresowany do uczniów warszawskich szkół podstawowych, szkół imienia ks. Jana Twardowskiego w Polsce oraz warszawskich domów kultury, w dwóch grupach wiekowych: klasy II – III i klasy IV – VI. W tym roku nasza szkoła została zaproszona do tego konkursu po raz pierwszy i cieszymy się tym bardziej, że wiersz naszej uczennicy dostał drugą nagrodę w kategorii uczniów klas IV - VI. O wszystkich edycjach konkursu i tegorocznych laureatach można poczytać i obejrzeć zdjęcia na stronie  http://sp306.szkolnyportal.edu.pl/zlota-biedronka

• Pokaz z ciekłym azotem

• W poniedziałek - 15 maja mogliśmy przekonać się, jak ciekawe i niezwykle ekscytujące są doświadczenia chemiczne. Pokaz z różnymi substancjami oraz z ciekłym azotem uświadomił wszystkim, jak wiele zjawisk zachodzi w naszym wszechświecie.

Uczniowie podziwiali łączenie różnych substancji, zmianę ich koloru i właściwości, gasili świeczki dwutlenkiem węgla, sprawdzili, jak działa siła wiatru, a także zobaczyli bardzo interesujące doświadczenia z ciekłym azotem w roli głównej. Ciekły azot ma temperaturę ok. minus 200 stopni C, a wylany na powierzchnię wyparowuje tworząc kłęby białego bezwonnego dymu. Wykorzystując tę niską temperaturę, zmienia właściwości niektórych przedmiotów. Żywe kwiaty zanurzone w ciekłym azocie tłukły się, jakby były ze szkła, a banan "potraktowany" tą substancją smakował jak mrożonka wyjęta z zamrażarki. Najwięcej radości sprawiło dzieciom wbijanie gwoździ zamrożonym bananem, wkładanie balonów do ciekłego azotu z wrzątkiem oraz dotykanie dywanu polanego ciekłym azotem i sprawdzanie, czy dywan jest naprawdę zimny! Pokaz sprawił dzieciom wiele radości i wzbudził ogromne zainteresowanie zarówno wśród maluchów, starszych uczniów, a także grona pegagogicznego.

Zdjęcia z pokazu umieszczone są w albumie fotograficznym.

• Gminna Olimpiada Matematyczna - edycja 5

• Już po raz piąty SP im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Rudzienku zorganizowała Gminną Olimpiadę Matematyczną dla klas IV, V i VI.

Naszą szkołę reprezentowali - Maciej Więsik, Marceli Rosłoniec i Iga Więsik, która zdobyła trzecie miejsce w kategorii klas VI.